Cápavadász - nem csak startup befektető keresőknek

Tippek, trükkök nem csak startup vállalkozásoknak, hogy le tudják vadászni a legjobb befektető cápákat.

MVP,vagy már működő prototípus.
MVP - Minimum Viable Product

Minden, amit tudni kell az MVP- ről, vagyis a már működő prototípusról. Közérthetően, csak a lényeg!

robot-2027195_640.png

Ez lényegében a Te terméked/szolgáltatásod félkész, alig tökéletes változata. Annak érdekében érdemes ilyet készítened, hogy gyors és valós visszajelzést tudj kapni, az első pár vásárlódtól, leendő befektetőidtől azzal kapcsolatban, hogy az alapkoncepciót tekintve mennyire áll stabil alapokon a vállalkozásod. 

Tipp: Az MVP-t először mindig egy kis csoporton próbáld ki. Ha teheted olyanokon akik szerinted bolondulnak a terméked/szolgáltatásod iránt és nem zavarja őket ha néhol még "fapados" a cuccod. A lényeg, hogy működjön és a vásárlók - felhasználók értsék a koncepciót. 

Nagyon gyorsan kell visszacsatolást kapnod a potenciális befektetőktől és vevőktől, hogy tudd jó úton vagy-e. A visszajelzéseket be tudod építeni majd a későbbi „normális” termék megalkotásába. A vevők az MVP-t használva egyértelműen el tudják mondani, hogy ez valóban értéket teremt-e, egy valós szükségletüket elégíti ki a terméked.

Olyan visszajelzéseket is kaphatsz az MVP-ről, hogy semmiképpen ne folytasd a vállalkozásodat, ami sok fölöslegesen beletett energiától és erőforrásoktól menthet meg téged.

Az MVP-hez nem kell annyi erőforrás, mint a tényleges termékhez. Egy analógiával élve az MVP a tényleges termékhez képest, olyan mint egy 70%-os rajzvázlat a festményhez képest.

Már látszódik, hogy körülbelül milyen minőségű lesz a végeredmény, de érezhetően nem kész, nem 100%-os termékről beszélünk.

Termék: Amikor termékről beszélek, akkor mindig ide értendő a szolgáltatás is. A szolgáltatásoknak is lehet MVP-je. Pl. Castingokon az énekesek zene nélkül 1 versszakban mutatják meg a zsűrinek a hangjuk minőségét, amiből a zsűri el tudja dönteni, hogy érdemes-e a jelentkezővel foglalkozni.

Visszacsatolás/Feedback: Az egyik legértékesebb dolog, amit a vállalkozók kaphatnak, főleg ha őszinte. Becsüljük meg azokat, akik nyersen elmondják mit gondolnak a termékünkről. Azonban a visszacsatolást se vegyük készpénznek. Gondolkozzunk el, mennyire releváns, mennyire ért ahhoz a területhez amiről a visszajelző kifejtette a véleményét.

Szükséglet: Lehet meglévő vagy rejtett. Meglévő szükséglet az, amivel a vevő tisztában van. Pl. Ennék egy hamburgert: Keresek egy hamburgerezőt. Rejtett szükséglet: Fogalmam sem volt, hogy innék epres-ízesítésű kólát, de ez a reklám meghozta a kedvem.

Ha kíváncsi vagy mikor jön el az ideje, hogy MVP-t fejlesz akkor javasoljuk olvasd el Út az ötlettől a termékig II. rész. c. írásunkat. 

A hatékony MVP meghatározása persze sokkal fogósabb lehet a gyakorlatban. Ha elakadtál vagy külső visszajelzésre, segítségre van szükséged, ne habozz megkeresni bennünket.

Debreczeni László és Hajdu Máté - üzleti tanácsadók

+36 20-461-4610
info@capavasz.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://capavadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr2515808096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Cápavadász - nem csak startup befektető keresőknek

Hasznos információk, tanácsok, tippek befektető keresés, befektető szerzés nehézségeivel küzdő kezdő, illetve startup vállalkozások számára. Startup tőkebevonás lehetőségeiről közérthetően.

süti beállítások módosítása