Cápavadász - nem csak startup befektető keresőknek

Tippek, trükkök nem csak startup vállalkozásoknak, hogy le tudják vadászni a legjobb befektető cápákat.

Validálás. Fogd el úgy mint egy kísérletet.

A validálás arról szól, hogy a befektetők, vásárlók, de akár barátaink őszinte véleményéből megtudjuk van-e valódi igény a termékünkre vagy a szolgáltatásunkra.

validalas.jpg

A saját ötletébe könnyen szerelmes lehet az ember és elvakíthatja, majd eltávolíthatja az igazságtól. Ennek a szerelemnek a valós alapra helyezéséről szól a validálás. Kell egy külső szem, aki kívülről képes megítélni a termékem/szolgáltatásom. 

Talán könnyűnek hangzik ez a rész, de ilyenkor nem mindig könnyű megtalálni azokat az embereket és érintetteket akik relevánsan és őszintén validálják a vállalkozásodat. 

Ilyenkor érdemes releváns fórumokon, közösségi média csoportokban megjelenni és hozzászólni a számodra releváns tékákhoz, majd figyelni a visszajelzéseket. 

Mit kell validálni?

Legfőképpen a terméket, az üzleti modellt és a piacot. Természetesen mást is, pl. a technológiát, marketinget vagy a vállalkozásod jogi hátterét.

Akár egy potenciális munkavállaló is validálhatja a vállalkozásodat olyan esetben, ha azt a munkát senki nem akarja elvégezni. Pl.: Az emberek hatalmas pénzeket fizetnének egy olyan emberért aki egész nap vakarja a hátát. Befektetők is lelkesednek az ötletért, de nincs olyan ember az országban aki vállalná ezt a munkát. Bocsánat az extrém példáért.

A termék validációját segíti a prototípus vagy az MVP bemutatása a potenciális vevőknek.

A befektető validálhatja azt, hogy neki érdemes-e pénzt beleraknia a vállalkozásba, de azt is mondhatja, hogy nem látja azt a növekedési ütemet, amit ő elvár a kockázatáért.

A piac validálhatja, hogy van-e elég vevő akinek szüksége lenne erre a termékre és kifizetné érte azt az árat, amin értékesítenél.

Lényegében mindent lehet validálni. Az is lehet, hogy az egész ötleted tökéletes azzal a kivétellel, hogy te Facebookra építetted a marketingstratégiádat, ahol éppen a terméked fizetett reklámozását tiltja a platform (pl. alkoholos tartalmú ital).

A vállalkozás validáló szakasza arról szól, hogy minél több embernek, minél részletesebben mond el az ötletedet. A validáció végén nagyon sok információd lesz és könnyebben tudsz dönteni a vállalkozásod jövőjéről.

MVP: Ez lényegében a te terméked/szolgáltatásod félkész, alig tökéletes változata. Annak érdekében érdemes ilyen készítened, hogy gyors visszajelzést kapsz a leendő befektetőktől, vevőktől azzal kapcsolatban, hogy az alapkoncepciót tekintve mennyire áll stabil alapokon a vállalkozásod.

Prototípus: Az MVP-hez hasonló, de még alacsonyabb készültségi szinten lévő termék/szolgáltatás. Lehet egy kockás papírra vetett rajz is.
Üzleti modell: Hogyan fog pénzt termelni a vállalkozásod? Kinek adsz el? Nézettség után kérsz pénzt vagy magáért a videó elkészítéséért? Ingyenes a terméked, de a kiegészítőt is te árulod extra haszonnal?

Növekedési ütem: Mikorra lesz a befektető a pénzénél? Hány év alatt duplázza meg a pénzét? Ha az államkötvény szintjén mozog a növekedési ütemed, akkor miért fektessen a vállalkozásodba?

Ha tanácstalan vagy abban, hogyan is kéne validnálando az elképzelésed, vagy szeretnéd még átfuttatni egy sokat látott tanácsadói tekinteten, küld el hozzánk validációs terved. 

Debreczeni László és Hajdu Máté - üzleti tanácsadók

+36 20-461-4610
info@capavasz.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://capavadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr6115808244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Cápavadász - nem csak startup befektető keresőknek

Hasznos információk, tanácsok, tippek befektető keresés, befektető szerzés nehézségeivel küzdő kezdő, illetve startup vállalkozások számára. Startup tőkebevonás lehetőségeiről közérthetően.

süti beállítások módosítása